Tuesday, May 16, 2017

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Aποπροσωποποίηση. Διαταραχή; [Ή: Πιστεύεις στον εαυτό σου;]



Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα του Σπύρου Κάκου [2017-05-16]:

Διαταραχή αποπροσωποποίησης-αποπραγματοποίησης είναι μια ψυχική ασθένεια κατά την οποία επίμονα ή επανειλημμένα οι ασθενείς έχουν την αίσθηση ότι παρατηρούν τον εαυτό τους έξω από το σώμα τους ή έχουν την αίσθηση ότι τα πράγματα γύρω τους δεν είναι πραγματικά ή και τα δύο. Τα αισθήματα αποπροσωποποίησης και αποπραγματοποίησης μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικά και μπορεί ο ασθενής να νοιώθει σαν να ζει σε ένα όνειρο.

Πολλοί άνθρωποι έχουν μια περαστική εμπειρία της αποπροσωποποίησης ή αποπραγματοποίησης κάποια στιγμή στη ζωή τους. Αλλά όταν αυτά τα συναισθήματα συνεχίζουν να εμφανίζονται ή διαρκούν πολύ, τότε το πρόσωπο θεωρείται ότι πάσχει από την εν λόγω διαταραχή. Μια διαταραχή η οποία είναι πιο συχνή σε άτομα που είχαν κάποτε τραυματικές εμπειρίες. [1]
Τα άτομα με διαταραχή αποπροσωποποίησης περιγράφουν μια αίσθηση πλήρους αποσύνδεσης από τον εαυτό τους, μια ζωή που τη βιώνουν ως ένα αυτόματο ρομπότ ή σαν να τους οδηγεί ο αυτόματος πιλότος, που χαρακτηρίζεται από την απουσία συναισθημάτων, είτε θετικών είτε αρνητικών. Νιώθουν σαν να παρατηρούν τη ζωή τους μέσα από ένα γυαλί ή πυκνή ομίχλη, σαν να εμφανίζονται σε μια ταινία. Τα σώματά τους και το είναι τους έχουν διαχωριστεί, τα άκρα τους δεν είναι πλέον δικά τους.
«Ήταν μια σταθερή, συνεχή απόκοσμη εμπειρία», λέει μία ασθενής. "Είναι ένα συναίσθημα που, εάν αισθάνεσαι έτσι, δεν θα πρέπει να υπάρχεις την ίδια στιγμή. Η αίσθηση ήταν ότι έχω αφήσει τον εαυτό μου εντελώς, ότι προσπαθώ συνεχώς να κατανοήσω την πραγματικότητα». [2]
"Μια μέρα περπατούσα με τα πόδια στην πόλη, όταν ξαφνικά βρήκα τον εαυτό μου να κοιτάζει προς τα κάτω τον εαυτό μου από κάποιο κοντινό κατάστημα. Ήταν εξωπραγματικό και το πιο περίεργο πράγμα στον κόσμο!» εξηγεί ένα ασθενής, με τα χέρια του να τρέμουν. "Από τότε, και αυτό ήταν πριν από 20 χρόνια, είχα τέτοιες εμπειρίες συνέχεια τη μία μετά την άλλη και ποτέ δεν ένιωσα εντελώς σαν να ήμουν πίσω στο σώμα μου. Συνεχώς αισθάνονται εκτός του εαυτού μου", περιγράφει. [3]

Διάβασε ξανά το παραπάνω.
Σαν να μην είναι διαταραχή η αίσθηση αποξένωσης από τον εαυτό σου.

Διαταραχή προσωποποίησης-πραγματοποίησης είναι μια ψυχική ασθένεια κατά την οποία επίμονα ή επανειλημμένα οι ασθενείς έχουν την αίσθηση ότι παρατηρούν τον εαυτό τους μέσα από το σώμα τους ή έχουν την αίσθηση ότι τα πράγματα γύρω τους είναι πραγματικά ή και τα δύο. Τα αισθήματα προσωποποίησης και πραγματοποίησης μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικά και μπορεί ο ασθενής να νοιώθει ότι δεν ζει σε ένα όνειρο.

Πολλοί άνθρωποι έχουν μια περαστική εμπειρία της προσωποποίησης ή πραγματοποίησης κάποια στιγμή στη ζωή τους. Αλλά όταν αυτά τα συναισθήματα συνεχίζουν να εμφανίζονται ή διαρκούν πολύ, τότε το πρόσωπο θεωρείται ότι πάσχει από την εν λόγω διαταραχή. Μια διαταραχή η οποία είναι πιο συχνή σε άτομα που δεν είχαν ποτέ τραυματικές εμπειρίες. [1]
Τα άτομα με διαταραχή προσωποποίησης περιγράφουν μια αίσθηση πλήρους σύνδεσης με τον εαυτό τους, μια ζωή που τη βιώνουν ως ένα ον με ελεύθερη βούληση, που χαρακτηρίζεται από την έντονη παρουσία συναισθημάτων, είτε θετικών είτε αρνητικών. Νιώθουν σαν να παρατηρούν τη ζωή τους μέσα από τον εαυτό τους, σαν να εμφανίζονται σε μια ταινία και να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα σώματά τους και το είναι τους είναι ένα, τα άκρα τους νομίζουν ότι είναι δικά τους.
«Ήταν μια σταθερή, συνεχή απόκοσμη εμπειρία», λέει μία ασθενής. "Είναι ένα συναίσθημα που, εάν αισθάνεσαι έτσι, θα πρέπει να υπάρχεις την ίδια στιγμή. Η αίσθηση ήταν ότι έχω συνδεθεί με τον εαυτό μου εντελώς, ότι συνεχώς κατανοώ την πραγματικότητα». [2]
"Μια μέρα περπατούσα με τα πόδια στην πόλη, όταν ξαφνικά βρήκα τον εαυτό μου να κοιτάζει τον εαυτό μου μέσα από το σώμα μου. Ήταν εξωπραγματικό και το πιο περίεργο πράγμα στον κόσμο!» εξηγεί ένα ασθενής, με τα χέρια του να τρέμουν. "Από τότε, και αυτό ήταν πριν από 20 χρόνια, είχα τέτοιες εμπειρίες συνέχεια τη μία μετά την άλλη και ποτέ δεν ένιωσα εντελώς σαν να ήμουν πίσω στο σώμα μου. Συνεχώς αισθάνομαι μέσα στον εαυτό μου", περιγράφει. [3]


Πόσο παράλογο σου φαίνεται;
Πόσο αληθινό;

Σκέψου παράλογα!
Μόνο έτσι θα δεις το Είναι! Απρόσωπα

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...